Grønne frisører vinder frem

Måske du bemærkede det allerede sidste gang, du blev klippet. De grønne produkter. For lige nu er der en helt særlig tendens til, at vi efterspørger de grønne produkter hos frisøren.

Årsagen skal findes i, at vi i de seneste år generelt har efterspurgt økologiske produkter og lagt vægt på bæredygtighed i alt fra dagligvareindkøb til shopping og sågar køb af elektronik.

Dernæst er det et helt naturligt valg, når vi vælger at komme grønne og næringsrige produkter på vores hud og i vores hår. Det høje indhold af naturlige ingredienser og de mange vitaminer og mineraler, er noget der tiltaler os som forbrugere – og som brugere af skønhedsprodukter. Faktisk aktiverer det vores belønningscenter i hjernen, hvilket også giver svar på, hvorfor øko-trenden tordner frem i de danske saloner.

Virkeligheden bliver grønnere

Tag et konkret eksempel som den populære jyske frisør Tom K, der har hjemme i Kolding. Her er salonen – foruden at være kendt som en dygtig frisørsalon – begyndt at blive anerkendt som en grøn frisør. Som i mange andre saloner har butikken valgt at føre et særligt mærke, de som fagfolk og forretningsdrivende stoler på. Hos Tom K er det mærket ECOTECH, der står på hylderne, og som personalet anbefaler deres kunder, når der skal vaskes, farves, styles og plejes.

ECOTECH er et eksempel på den type produkter, som er elsket i kraft af deres høje krav og holdninger til såvel produkt som emballage. Her får kunden ikke bare fornøjelsen af at stærkt produkt med masser af sunde, naturlige ingredienser, men historien om et ideologisk foretagende, som kunden støtter og derved delagtiggør sig i. Det er den klassiske fortælling om den bevidste forbruger, og med god grund! For selvom produktet er dyrere end de konventionelle produkter hos den gængse frisør, så bliver man hos ”de grønne frisører” en del af noget mere, hvor man tilmed for en langt sundere kvalitet.

Håret slipper f.eks. for sulfater, parabener og unaturlig farve, mens det i stedet får naturens egne antioxidanter, en masse vitaminer, anti-agers og meget andet.  Det giver kvalitet og velvære samt flottere resultater og gladere kunder. Derfor er vi først lige begyndt at se den grønne bølge.

Share This Post